Be om svar och bli förlåten..


Detta med att vara osams med någon har jag suttit och funderat på idag, ja jag vet ni behöver inte fråga varför.. haha Men i alla fall varför kan man bara inte prata ut med varandra och strycka ett streck över det som har hänt. Jag tycker att man verkligen ska ta vara på livet för du är född i en kropp som du ska ha med dig hela ditt liv och i livet kommer du att möta människor som någonstans på vägen kommer att gräva sig in i ditt hjärta på något sätt och lämna ett spår efter sig var sig du vill eller inte. Men ta fram detta spår nu ett par år senare och tänk efter är det vart att gå och grubbla på detta resen av livet utan att ha fått svar på varför det hände eller så?
Jag tycker inte att det är de, har man fått ett svar på det man vill ha fått svar på så tycker jag att man kan strycka ett streck över det hela och börja om. Jag säger inte att ni ska bli bästa vänner eller så men man kan ju fortfarande prata med varandra när man springer på varandra då och då...
Jag vet inte varför jag sitter och skriver detta jag är inte osams med någon (hoppas jag) eller jag känner inte någon som är osams med någon heller. Men detta var bara en tanke som uppkom i mina tankar förut idag.
Livet är verkligen FÖR kort för att gå runt och grubbla på saker som man kan få svar på om man vill!
Nu när jag sitter här och skriver detta så börja jag tänka på allt man varit med om i livet fram tills nu. Många som man umgicks med på lågstadiet, mellanstadiet osv som man inte alls har någon kontakt med idag.. Jag har ju alltid sagt att "allt har en menning" men ibland så önskar man att det inte var så. Jag har en sak som jag fortfarande tror på och detta handlar inte om mig men om någon annan.
Jag vet att  det kommer att ordna sig och det värsta jag vet är när man ljuger för sig själv och intalar sig visa saker. Jag vet att en människa vandrar där ute i höst mörkret och ljuger lite för sig själv och jag tycker att du ska släppa detta och vågra stå för allt du känner och tycker. Det är ingen som kommer att ta skadda av detta förutom du själv inom en snar framtid. Det tär på dig och några få människor omkrig dig, men jag tror att du är lite för "tuff" för att ta ner fötterna på jorden och sluta spela  någon som du egentligen inte är..




Det var kanske lite osamanhängande men jag skrev bara det som kom upp i mitt huvud..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0