Några upplevelser rikare..



jaha då var det ny vecka igen. Förra veckan var fullspekad med truckutbilning och födelsedag. Så nu är man ett år äldre och ett truckkort rikare, så det känns ju bra :)

Helgen börja väl inte allt för bra. I lördags morse så satt vi här och åt frukost och Martin värmde på sin kopp Kaffe i micron för det vart lite över i kaffebryggarn dagen innan. Han värmde det på 3-4min och det är lite för länge i våran kära micro så det där kaffet koka nästa. Och klantig som han är så råka han ha omkull den där kaffekoppen rakt ut på låret. Så han for in i duschen och spruta kallvatten i 40min på de. Och jag ringa till hans mamma och fråga vad fan vi skulle göra och hon viste inte så jag ringde sjukrådgivningen och dom gav oss en tid på jourmottagning. Så efter 40min i kallvatten så såg det förjävligt ut kan jag säga. Han kommer nog få ett litet ärr om man säger så.. Så in till jourmottagningen och tvätta rent och greja och dom konstatera att det var 2:a gradens brännskada. Så ni kan ju tänka er hur det såg ut. Jag kunde knappt titta för det var så jävla vidrit. ett öppet sår fullt med blåsor.. Så nu går han här med en bandage större än man kan beskriva och sjukskriven hela veckan till och börja med.. Och ska till vårdcentralen 3 gången i veckan för att lägga om det äckliga såret... :(
Så var försiktiga när ni dricker kaffe nästa gång!

Lägger upp bilder på det fina låret någon annan dag.

Puss&Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0