Fotboll.

Åhh sitter här och drömmer mig bort till sommarn (som redan borde har varit här) så frågan är ju om det blir någon sommar överhuvudtaget i detta land?!
Väldigt konstig är det, jag vet ingenting och är bara allmänt förvirrad.. Vad ska man säga eller göra? Det är bara att gilla läget och skratta och va glad. Men det är inte så lätt. Jag har en känsla i kroppen som inte är så bra.. Jag har en anning om nåt som inte verkar bra. Varför? Jag har hundra frågor jag vill ställa men vågar inte riktigt.. Jag skiter i det från och med idag jag ska inte göra nåt. Får vi se vad som händer istället.. Varför kanske spela ett spel, de är inte värt att lägga ner energi på.. Det är tiden som avgör vad som händer och sker. Men snart är tiden ute i min värld och jag trippar glatt vidare ut i vida världen.


Jag vill kunna åka och bada och ligga och sola hela dagarna och dra fram grillen framåt kvällen och bara ha allmänt mysigt med nära och kära. Men vart fan är sommaren? Kommer den ens komma? Den frågan ställer sig många, och det är ingen som vet.?
Men jag vill ha svensk sommar, det är trots allt något  speciellt med en riktig svensk sommar eller hur? Allt är så grönt, alla är glada, kära och allt är bara allmänt bra liksom! GE MIG SOMMAR NU!


Sail Away kanske är den bästa låten jag har hört på väldigt länge. Jag spelar sönder den här hemma. Konstiga drömmar får man också när man lyssnar på denna låt.. Konstigt. Haha! Tack för att du ladda ner den till mig Stephan! :)

Då kanske man ska börja spela fotboll igen då, jag är riktigt sugen på att lira boll igen. Tänk om man hade fortsatt spela fotboll och verkligen satsat på de, undra vart man hade vart då idag? Kankse i Kifs A-lag man vet aldrig.. Jag var ju trots allt rätt duktig, om man får säga så. Jag spela SM final med Ösks F-17lag när jag var 14år, det är väll ändå rätt bra att dom ville ha med mig i truppen ens. Sen var jag med i skollaget på Vasa jag gick ju fotbollsklass på Vasa. Fast vi var ju bara 8tjejer i klassen så det var ju inte så svårt att bli med där, alla var typ med. Det var nog en av de bästa tiderna i mitt liv. Så jävla roligt hade vi! Sen träna jag med P:90 laget för att jag inte tyckte att jag unvecklades nåt i Ösktjej lag så jag och kajsa träna med dom 2 gånger i veckan ett tag. Det var riktigt kul! Sen var jag med på ett antal Distriktslagsuttagningar. Men jag var så förbannad så jag tacka för mig och gick för att vi slit arslet av oss för att visa upp oss för alla talangtränare medans vissa stod i ett hörn och körde gris för att hennes mamma var distriktslags tränaren, så hon och typ 5 till stod där och lira gris medans vi andra 30st fick slita som djur! Så då blev jag skit förbannad och tappa sugen på fotbollen totalt ett tag, träna säkert inte på över 2år. Sen börja jag i Kif där spela jag typ ett år sen la dom ner laget och nu kanske jag ska börja i Garphyttans if. Jag läste Emilies blogg om att hon skulle starta upp ett damlag och jag vill självklart vara med!! :D
jag är ju uppvuxen med fotboll i familjen pappa har varit tränare så länge jag kan minnas och bror min har spelat så länge jag kan minnas med. Jag har ju trots allt spelat fotboll sen jag var 7år typ så jag vill verkligen börja spela igen, men för skojskull.. :D 
Det finns inge bättre än när det är en riktig sommarkväll och lira fotboll så svetten rinner längst ryggraden! Åhh vilken känsla jag vill spela nu!!!



Sista matchen i Kif tröjan vi vann Ö-cupen!


Mina lagkamraet i Ösk på en cup.


Tjejerna i min klass på högstadiet vi vann cupen mot dom andra klasserna! :)


Åhh jag längtar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0