Mina tankar..

Idag har jag en såndär tänkar dag eller vad man ska kalla de. Gick på jobbet med min mp3 med massa bra musik och tänkte på livet.. Vet inte riktigt vad jag har packat ner i alla dessa låder i dag på jobbet. Jag har varit i min alldeles egna lilla värld hela dagen.. Har precis varit ute och gått och nu sitter jag här och försöker skriva ner lite av mina tankar.. Hoppas ni inte tycker jag är dum i huvudet..

Får man känna ibland att man saknar någon att dela saker och ting med..? jag har ju ändå delat 5 år av mitt liv med en annan människa. Visst jag tycker verkligen de är jätte skönt att vara själv, Men ibland så saknar jag verkligen att ha någon där som bara ger en en kram när man kommer hem, som lägger armen om en när man står och hackar lök i köket eller bara att få vakna av att någon ligger och pillar en i håret och tittar en djupt in i ögonen.. Kommer man någonsin få uppleva de igen? Jag börjar faktiskt bli lite rädd. Inte för att jag har varit singel så länge än, men man börjar ju fundera på att tänk om jag inte hittar någon att dela mitt liv med... Vad gör man då? Livet går ju ändå ut på att man ska träffa någon att dela sitt liv med och skaffa barn och kanske hus och hela den biten. Men man får väll hoppas att den dagen kommer..
Visst var saker och ting lättare när man var liten, tänk att få byta kille och bara fråga chans..? Tänk så smidigt de va. Nu ska man dejta i evigheter, sen när man kanske har dejtat i ett halv år då kanske killen man träffar har kommit på att: Nej de här funkar inte längre.. allt är så komplicerat nu förtiden! Och nu när man börjar bli "gammal" så ger man sig ju inte in i ett förhållande om man inte tror att de ska hålla ett tag. De är ju inga månaders förhållanden vi pratar om längre, utan år och kanske den du kommer leva med resten av livet.
Jag älskar att dela mitt liv med en annan människa, du får så mycket på vägen.. Du får en bästa kompis som känner dig både in och ut vändigt. Du har verkligen någon du kan få rensa dina tankar med, säga precis vad tycker om saker och ting och han/hon finns alltid där med öppna armar och kramar om dig när du behöver de som mest. Du får många fina minnen och du växer som människa enormt mycket genom ett förhållande..
Jag har lärt mig VÄLDIGT mycket under mitt förhållande. Jag tycker synd om den killen som blir min nästa haha.. Du kommer få ett helvete.. haha nejdå, men jag har lärt mig saker som man inte ska tycka är okey och våga säga de på en gång och inte låta de gå ett ex antal år innan man öppnar käften.. Jag har blivit en starkare människa som vet vad jag vill ha och inte ha i nästa förhållande..
Men jag kommer nog att vara den som drar mig lite tillbaka nästa gång jag går in i ett förhållande pga. saker jag varit med om nu.. Jag kommer vara försiktig för jag orkar inte bli sårad engång till. Jag tycker att jag är värd någon bättre som tar mig för den jag är,och nöjer sig med bara mig.!
Samtidigt så tror jag att nästan alla killar där ute har J*VLIGT svårt att hålla sig till en och samma tjej livet ut.. Visst jag ska inte säga att jag är gudsbarn, visst har man  tänkt tanken medans man varit i ett förhållande. Att fan ikväll vill jag bara hångla upp någon... Men någonstan så har jag spärren, som säger att MICKIS, DETTA ÄR JÄVLIGT FEL! Tänk om alla människor hade den spärren. Jag hatar att såra människor de spelar ingenroll om de är mina nära vänner eller någon jag inte känner... Tänk om fler hade den spärren då skulle inte otrohet finnas!

Så ska man sitta själv på Alla Hjärtans Dag för första gången på 5år också haha. Får väll dra täcket över huvudet eller något och hoppas på bättre tider. Ska gå och köpa mig mina gelé hjärtan i allafall de äter jag alltid då..hihi Kanske får gå på dejt med mamma vi är ju lika ensamma just nu och båda tycker om gelé hjärtan.. :)








Öppna din dörr..

Kommentarer
Postat av: Carl

Fyfan alla hjärtans dag hade jag inte ens tänkt på... Det kan nog bli en seg dag ;P



Fyfan du skulle ha varit med i Åre! Vi träffade Petter på krogen!! Det blev en dyr kväll, iaf för en av oss :)



KRAAAAAM

2009-01-20 @ 20:50:33
URL: http://culiosa.wordpress.com/
Postat av: Anonym

gumman. vi kommer hitta bästa männen, jag lovar!!!!!

och på alla hjärtans dag ska du inte alls sitta hemma själv. vi ska på millencolin open efterfesten och hångla!!!!!!!!!!

och i helgen ska vi dricka vin. allt löser sig. pussss

2009-01-20 @ 21:22:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0