Krav/ideal

Det här med Krav/ideal m.m. varför finns det sånt för?! Jag blir galen på alla skönhetsideal. va nöjd med dig själv och skit i alla andra!! Alla människor är skapta olika du kommer aldrig kunna se ut som du vill, acceptera det och va nöjd med dig själv!
Varför måsta man vara pinnsmal, varför kan man inte få ha lite kvinnligaformer och va nöjd med det. Varför ska man alltid sträva efter något man aldrig kommer kunna få.. Varför kan man inte få gå och handla en pizza utan att folk ska glo när man går där med pizzakartongen i handen?
Om mitt drömjobb här i livet skulle vara att jobba på lager, varför ska man då börja plugga? Jag bli galen varje gång någon frågar: Jaha när ska du börja plugga då?!
Jag säger såhär: Jag kommer börja plugga när jag är redo för det och vet vad jag vill bl. Jag kanske inte ens börjar plugga, det får framtiden avgöra. Man vet aldrig vad som händer!
Varför ska man börja plugga, är det bara för att det är någonting man SKA göra eller för att "säkra" sin framtid.?! Vem säger att du får ett jobb direkt efter att du är färdigutbildad? - Ingen! ta min syster som exempel: Hon har pluggat till Gymnasielärare i 4,5år! Tror ni att hon har fått något jobb som lärare?! - NEJ! Hon jobbar på dagis och jag som jobbar på lager och inte är utbildad tjänar mer än henne?!  Hur går det ihop?!
Om man trvis med det man gör varför kan man inte få vara nöjd och stolt med det då och försörja sig på det kanske livet ut? Är man misslyckad då helt plötsligt bara för att man inte har pluggat??!

Följ din egen väg, följ inte alla andras då kanske du kommer fel på vägen. Du ska lita på dig själv att du gör rätt beslut här i livet. Det är du som ska leva ditt liv ingen annan, bry dig inte om vad alla andra säger. Kör ditt eget race bara det känns rätt för just dig och ingen annan! Inte ens pojkvännen ska ha en talan i det här om vad du ska göra  med just ditt liv. Han ska acceptera dig för alla val du gör här i livet,  om han inte gör det så släng ut honom! För du är värd någon som accepterar dig precis som du är och accepterar dig för dina val här i livet och stöttar dig till 110%! 

Det är bara du som kan bestämma hur ditt liv ska se ut - kom ihåg det!




Hur ser din väg ut mot ditt mål?





Och du, va nöjd med dig själv, har du sett hur vacker du är, just idag!



Dagens låt!
Chris brown feat Keri Hilson - Superhuman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0